Modo - Timrå IK 2010-11-25
Vilken sagolik morgon!
Ingenting kan släcka den magiska elden som Timrå tände igår. En match för de långa vintrarna som kommer o en match att tala länge om.
Kanske inte för det fantastiska spelet utan mer för Kämparandan o effektiviteten när tillfälle gavs!
Hjärta, kallas det.
Man kan säga mycket om Axelssons härliga Foppamål i Foppas eget tempel inför 1000-tals enögda modoiter, men det målet såg dom.
Det var ett Bruce Lee slag, rätt i solarplexus. Det kändes.
Men Pikkarainen. Vilken hjälte. Vilken osannolik enorm hjälte. Vilken magi.
En man som Media varit med om att rulla i tjära och fjädrar, gör 3 identiskt likadana mål i ett derby som till en början var som en ständigt tillbakahållen orgasm av känslor.
Pikkarainen! I en värld av fantastiska spelareoch ikoner som Lander, Pärssinen, Erixon och andra har Pikkarainen hittills varit den lite klumpige, som alltid spelar som en bakfull säkerhetsrisk, med tanke på alla orättvisa avstängningar o medias drev mot densamme.
Vad jag älskar oväntade hjältar!
Jag älskar såna här sagor eftersom det berättar för mig att det finns hopp, att också mitt liv kan tändas upp plötsligt av en gåva, en bön, eller bara en tanke.
Att också mitt liv kan ändras i grunden och börja tindra.
Jag tror vi behöver sagorna som flyktplaner ur tristessen.
Ilkka Pikkarainen är en sån väg hela dan!
Spud går på övervarv, genom kaklet.
"Timrå har inte ett stabilt försvarsspel, de var tvungen att dra på sig utvisningar så fort vi åkte skridskor.
Att vi sen inte kan göra mål är något som de ska vara extremt lycklig över"
Det är gött idag att hålla på Röd/Vitt, här drar grådasket just undan och jag ser en blå himmel!
Det var fortfarande ett värdelöst svar från Wikegård. Vem fan bryr sig om Hedmans avstängning nu? Han säger att han har 45 sekunder att säga något, att inte nämna Timrå IK är fortfarande huvudet i sanden från hans sida.
Redigerad kommentar
Sen är jag kanske lite rabiat också. Satt och kollade på matchdagens tre stjärnor" på hockeyligan.se och höll på att svälja snusen när jag såg att Pikkarainen "bara" var stjärna nr. 2 med sitt hattrick. Jag Alt-tabbade upp ett nytt fönster och hann som precis börja fundera var jag skulle skicka ett kärring-mail då jag uppfattar att Paulsson faktiskt blir etta på grund av sitt äkta hattrick...ok det smäller marginellt högre :)
Olle: Äh, vi hade våra dagar under uppehållet med fyllecell och pensionsbetalningar.
Du måste lära dig och njuta av uppmärksamheten när tillfälle ges.
Uppehåll ? då vaknade Timrå | Timrå | Elitserien | Sverige | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
Jag tycker inte att han är glömsk eller "klantig", han är selektiv och arrogant.
TV | Aftonbladet
Idag ska jag göra ett nytt försök, jag hade trots allt en del relevanta frågeställningar som jag hoppas få svar på.
Varför pajja för Lander genom att sätta både Röymark o Axelsson på sidan. En av dom skulle funka kanon, men inte bägge. Kanske bättre balans med:
Murley - Corso - Röymark
Pärsa - Lander - Axelsson
Vilken av Röymark och Axel som spelar i vilken av de kedjorna spelar nog mindre roll däremot
Om nu Hirscho skall få spela 1:a center alls vill säga :)
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Det är dock lite av ett delikat problem att sätta ihop laget framöver... Hur man än vrider och vänder på det så kommer förmodligen nån av antingen Pärra, Viinanen eller Murley att placeras i en tredjeline, om man nu inte väljer att centra Corso då.
Ambroo: Nu är ju vare sig Murley eller Viinanen några Bremberg-typer utan de har nog spelat i en och annan tredjekedja i sian dagar och kan fungera riktigt bra där.
Men man ska nog vara försiktig med sådana här predictions. De förutsätter ju trots allt att vi någon gång skulle råka vara skadefri på forwardssidan.
Om micke Renberg skulle hoora vad Wikegård säger så skulle han tamefan kunna goora det battre själv.
Olle: Hockeykväll har ett märkligt upplägg.
12 lag som spelar matcher ska täckas på 30 minuter och där man också ska ha ett "roligt" reportage i mitten.
Detta i ett program där en stor del av tittarna sitter och väntar på vad Wikegård ska säga om deras lag.
Redigerad kommentar
Jag har inga planer på att älta detta över någon längre framtid, jag tycker bara att man kan nämna laget som vinner matchen och deras insats under de 30-45 sekunder han har på sig. Jag har i själva verket jävligt svårt att förstå hur man kan undgå att göra detta. Tankarna kring Hedman har Wikegård redan utvecklat, att han sedan är extra mån om att bevisa för världen att han INTE gillar armbågstacklingar men gillar Hedman är en annan sak. Det tycker jag han kan begränsa till sin blogg.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Hoppa hoppas!
Hm, var det inte just murley som hade problem att få börja spela tidigt med LHC.....