-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
- Silly Season 2026-27 (4994)
- Apropå nånting... (188097)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Modo har bestämt sig – ”Skulle vara skitkul att möta Timrå”
ÖRNSKÖLDSVIK. I fjol var Fredrik Warg (då Timrå) på den förlorande sidan i kvartsfinalklassikern ”Slaget om Västernorrland”. Modoforwarden ser gärna en repris.
– Det skulle vara skitkul att möta Timrå, säger Warg.
Det enda spelarna och ledarna i Modo visste i går var att Timrå blir ett av de två lagen man får välja bland.
Om Fredrik Warg själv fick välja skulle valet falla på Timrå.
– Det blir alltid bra matcher och fullt drag på läktarna. Hela länet blandas in då.
När Modo i fjol vann SM-guld utspelades den tuffaste matchserien mot just Timrå, och det krävdes sju matcher och sudden death i den avgörande kvartsfinalen för att skilja lagen åt. Hjälte den gången; Per Svartvadet, som snyggt direktsköt segermålet på pass av Oscar Steen.
Svartvadets val gjort
Svartvadet berättar att spelarna redan gjort sitt val för i år.
– Det är redan klart. Vi har rangordnat de fyra lagen och vet hur vi resonerar.
Har spelarna eller ledarna mest att säga till om?
– Jag hoppas budskapet når fram (skratt). Men vi är nog ganska synkade. Hur vår rangordning ser ut? Det säger jag inte.