-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4953)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Nu jävlar är vi med!
Modo är riktigt obehagliga. Och då menar jag även sättet man spelar hockey på. Det gnetas, gnälls, gnuggas...och plötsligt smäller det. Fruktansvärt läbbo. Nu fick dom behaglig utdelning i PP, men...jädrars. Där finns det en synnerligen otrevlig potential. Timrå måste verkligen a) hålla sig på banan i så stor utsträckning som möjligt, samt b) orka behålla fokus när dom lirar runt pucken.
Nu är det ett jävligt skönt läge inför torsdagen. Modo fick sig en näsknäpp. Inte mer, inte mindre. Men likväl: en näsknäpp. Tror att Timrå har riktigt goda chanser att lira hem nästa fight. Vill dock se lite mer tålamod i spelet och ett mer resolut lir-under-press i egen zon. Kladda inte. Ut med puckjäveln. Då jävlar har vi chansen. Och tar vi den, dvs vinner i modolidernas egen modolidkula, då blir det nervdaller på riktigt i Banjo City. Låt oss för Guds skull ta den möjligheten.
Målvakterna så. Stabil match av Backlund. Tvåan såg visserligen billig ut, men...den gör Hedman aldrig om. Ett freak-moment. I övrigt flera täta, placeringsskickliga räddningar. Moviestar såg betydligt fladdrigare ut, helt i enlighet med Challes lilla utspel. Visst fan har han någon form av skada? Tyckte att han - passande nog givet hans teatraliska talanger - såg ut som en enda lång pantomin av 'Kvinnor på gränsen till nervsammanbrott'.
Så jävla gott man kommer sova i natt då.