-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
- Apropå nånting... (188100)
- Silly Season 2026-27 (5014)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Men det enda man kan fast slå är att utvsningen inte är så självklar som hela MODO lägret förespråkar.
Nä Timrå kämpade och kämpade och vi vart tilldelade den tur som en bra lag är förtjänt av!
Hur rättvisst var 0-2 egentligen inte speciellt va?
Nä Matchen svängde de var högt tempo och dommaren missade detta, visst med två huvuddommare skulle kanske förseelsen mellan Svarten och Bagarn blivit en utvisningen, dock kan om så var fallet att det varit två huvuddommare blivit ytterliggare en utvsing för MODO någonstans i matchen som Timrå hade förvaltat.
Detta är inget att diskutera, bara att acceptera och gå vidare. Domaren är bara mänsklig visst är det surt att detta kanske blev en matchavgöande efekt men, håll tillgodo MODO-fans ni kommer få domslut med er framöver, detta slag om västernorrland är inte slut.
Timrå såg öerhört tröttkörda ut i slutet och det är ett orosmoment för framtiden.
Nä nu börjar vi ladda om för nästa match imorgon klockan 19.30 på canal +.
Gå för fullt nu Timrå ett 2-0 överläge i matcher och ni har skaffat er ett bra utgångsläge, för att ta hem denna kvartsfinal.
Dock gissar jag på att MODO kvitterar i matcher imorgon!