Messiah: Jag tror att det är precis så som Sanny säger. Om man vet att någon har ont i axeln så sätter man in en tackling där om tillfälle ges. I själva tacklingens syfte ligger liksom att få motspelaren ur balans, orsaka en smula smärta och få personen att känna efter och bli lite skrajsen. Om man verkligen månade om motståndarens väl och ve skulle det givetvis inte tacklas allt. Den som ger sig in i en kontaktsport skadad får helt enkelt försöka hålla sig undan så gott det går. Annars bör man stå över.
Och, notera: detta har ingenting med ojustheter att göra. Tacklingar tillhör sporten. Jämför det med en tennisspelare som har ont i ljumskarna vid sidledsförflyttning. Tror näppeligen att hans motståndare skulle hålla igen sina vinkelbollar för den sakens skull.
Jag har alltid gillat Hartmann och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer ... | Läs mer
Om man verkligen månade om motståndarens väl och ve skulle det givetvis inte tacklas allt. Den som ger sig in i en kontaktsport skadad får helt enkelt försöka hålla sig undan så gott det går. Annars bör man stå över.
Och, notera: detta har ingenting med ojustheter att göra. Tacklingar tillhör sporten. Jämför det med en tennisspelare som har ont i ljumskarna vid sidledsförflyttning. Tror näppeligen att hans motståndare skulle hålla igen sina vinkelbollar för den sakens skull.