-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
- Apropå nånting... (188100)
- Silly Season 2026-27 (5014)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Timrå har uppträtt oerhört fokuserat och målmedvetet. Precis som du säger har man också fått utdelning på sina chanser i en större utdelning än i grundserien. Man går på mål, man skjuter och man bryter in. Och det värsta (eller skönaste) är ju att man faktiskt också gör mål då.
Citerar Listan från Hockeysverige, ganska skön läsning:
"1) Timrå
Håller på att slå ut självaste mästarlaget och har, de säg sju senaste perioderna spelat drömhockey.
"Sen när blev Hynning en bra passningsspelare? I didn´t get that memo", sa Jante till mig igår.
Sen gick Hynning ut och levererade en gång till. Förarbetet fram till Styfens 2-0 var en uppvisning i kyla och spelsinne.
Fortsätter Timrå spela den här hockeyn, så kan man vinna hela skiten. Dom är som i trans, när dom gäller som mest. Sånt är livsfarligt. "