-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4955)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Jag brukar inte härja här inne alltför ofta, men jag måste säga att det är förvånansvärt trevligt här. Redan i bannern möts jag av en vänlig själ iförd MoDo-tröja som påminner lite om en flagga i MoDo-klacken, fast snyggare.
Ska jag vara helt ärlig så önskar jag nästan att Timrå hade vunnit med 4-0 i matcher. Helt plötsligt så infinner sig en liten smula hopp sig. I de flesta är det ju det lag som är överlägset i tabellen som leder med 3-0 i matcher. Givetvis är det då svårt att vinna tre matcher på bortaplan. Nu har ju Timrå faktiskt bara snott en match i Swedbank, precis som förra året, så vinner bara MoDo matchen i morgon så är förutsättningarna likadana som de var inför match 6 förra året. Som tur är för er del så har vi ingen Horava i år som kan Zlatan-klacka in pucken.
Nåväl, jag är en obotlig pessimist. I morgon blir det kalldusch och ni vinner med 4-1.