1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614817 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1014911

Sv: Semifinal 2008
Skön match i det stora hela, även om Vimpeln gjorde sitt bästa för att sabba tillställningen. Timrå gjorde precis så som man önskade på förhand och satte ner foten direkt. Lite förvånande öppen gata genom mittzon, främst i den första perren. Likaså skönt lätt att få tryck i anfallszon med lite speed.

Nu lär det bli åka av på onsdag. Grymt utgångsläge för Timrå. Breakchans direkt, och en förmodligen lätt irriterad Kenta. Hoppas på lite defensiva förhållningsorder från hans sida, och att spelarna blir lite stirriga mellan dessa och pressen på sig att ligga på i sin hemmaarena.

Och, hm...visst är det så att Timrå precis gjort något man aldrig gjort förut, dvs tagit ledningen i en semifinalserie? Rid på det här nu, gubbs. HV ska ut, ut, ut.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.