spud: Bentackling vs. bentackling. Enligt mitt sätt att se på saken är båda tacklingarna bentacklingar. Johan Andersson hade pucken, han ville fortsätta att åka med pucken, inte tacklas mitt i egen zon och riskera att bli av med pucken. Därför försöker han finta bort jämtin som tacklar med benet. Situatinen såg rätt lik ut den med svartvadet, fast svartvadet var längre upp i banan.
Att lära sig ta emot en tackling är väl bra, men man bör ändå försöka ta sig ur egen zon först. Speciellt om man är puckförare.
Jag har alltid gillat Hartmann och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer ... | Läs mer
Att lära sig ta emot en tackling är väl bra, men man bör ändå försöka ta sig ur egen zon först. Speciellt om man är puckförare.