-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4953)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
"30 Petri Kokko 5
- Helt grym, gör visserligen självmål men vad gör det. Hans offensiva spel är gudomligt att se och den säkerhet och pondus han spelar med i egen zon är makalös."
Här känns det som vi, om än sent om sider, men likväl helt perfekt i timing, fått vår ersättare till Anton Strålman. Inte samma rapphet i skridskoåkningen, men den pondus du nämner känns då igen. Att killen kan skjuta slagskott gör heller inget.
I övrigt noterar jag följande i den länk du postade i förmiddags (Jante Abrahamsson, hockeysverige.se):
"Ett annat problem som HV faktiskt har, är bristen på skridskostarka backar. Inget lag har egentligen under säsongen kunnat utnyttja det faktum att Per Gustafsson, Mikko Luoma och Johan Åkerman skulle vinna extremt få speed skating-tävlingar. De lever på på sin spelskicklighet - men Timrå uppträder tillräckligt intensivt och respektlöst mot dem, för att ge rejäla problem.
Om det sedan räcker hela vägen för Timrå, är en annan fråga. Men de har redan nu lyckats med vad ingen annan gjort den här säsongen - visa på reella svagheter hos HV71. Bara det är i sig sensationellt bra."
Om detta nu sedan visar sig räcka nånstans återstår ju att se. Men det vore ju riktigt coolt om vi nu hade hittat ett sätt att spela mot HV där de inte kommer någonstans. Eller inte i den utsträckning de själva vill iaf. Mer att vi får dom dit vi vill. Lysande, Sickan, eller Challe.
Eller just det.. Challe kallades väl elitseriens sämste coach här innan MoDomatcherna. Va' sa..?!