-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4949)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
"Ett annat problem som HV faktiskt har, är bristen på skridskostarka backar. Inget lag har egentligen under säsongen kunnat utnyttja det faktum att Per Gustafsson, Mikko Luoma och Johan Åkerman skulle vinna extremt få speed skating-tävlingar. De lever på på sin spelskicklighet - men Timrå uppträder tillräckligt intensivt och respektlöst mot dem, för att ge rejäla problem.
Om det sedan räcker hela vägen för Timrå, är en annan fråga. Men de har redan nu lyckats med vad ingen annan gjort den här säsongen - visa på reella svagheter hos HV71. Bara det är i sig sensationellt bra."
Jag tycker att Jante sparkar in redan öppna dörrar. Vari HV:s svagheter ligger blev väl ni varse redan i november förra året. Tror inte det är någon större hemlighet för de lag som är kvar i slutspelet. För att citera mig själv här inne de senaste veckorna:
"Fast och andra sidan känner vi till deras begränsningar så ett mer uppoffrande spel i mittzon av centrar som skall täcka upp för slowmotion-backar vore önskvärt."
"Däremot är ju Timrå ett av få lag som har farten att demobilisera HV:s defensiv, som är ganska sårbart och svajigt på grund av backar som inte direkt är fantomer på grillerna eller ha de riktigt defensiva kvalitéerna i ryggraden. Så det gäller för Liv att hålla tät om vi ser tendenser till sådan anstormning."
"Där ser man. Stabila backar och försvarsspel? Här sitter man och oroar sig för att det är just där bristerna finns. Avsaknaden av utpräglat defensiva backar som man kan luta sig emot när det blåser hårt."