1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614704 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1017178

Sv: Semifinal 2008
Olle:

Just därför händer det aldrig. Det finns ett svenskt SM-guld som betyder något extra för mig och det är Hammarbys fotbollsguld från 2001. Då spelade jag in alla möjliga program där detta behandlades och såg inspelningarna gång på gång. Men eftersom mitt ursprung inte är Stockholm kunde jag lik förbannat inte leva på detta i evighet. Det vore annat om t ex GIF Sundsvall eller Timrå IK vann någon gång. Trots allt är jag Medelpading och vill att mitt älskade landskap ska vinna något riktigt stort. Jag vill fira som en galning på Stora Torget i Sundsvall eller Timrå och då inte bara en uppflyttning från en lägre serie. Här snackar vi SM-guld! Folk i t ex Karlstad, Borås och Luleå har ju fått fira, så varför inte vi!? Jag står förundrad i denna fråga...

Sv: Silly Season 2026-27
Dexter : m0d0fansen är precis som Sundsvall Hockeys dito. Säsongen oavsett tabellposition är en succé, bara ni kommer före Timrå.