-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
- Silly Season 2026-27 (4995)
- Apropå nånting... (188097)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Nu gäller det att hitta medel att vinna i morgon. Eller vinna och vinna. Låt oss sätta ribban lagom högt. Nu gäller det att komma på ett sätt att få ner HV:s genomsnittliga anfallslängd till ca en halv minut. Därefter, åtminstone några ggr/period, komma ur zonen med pucken i kontroll. Sedan vore det mysigt med lök på laxen i form av ett eget anfall som faktiskt är något mer än ett par stötpass fram och tillbaka i rundeln.
Individuell kritik tänker jag inte ens ge mig in i. Då blir jag bara förbannad. Låt oss konstatera att Styfen var löjligt mycket mer saknad än jag på förhand befarade. Och att en av kvartsfinalseriens mest framgångsrika kedjor är helt under isen, i kväll igen. Och att vi har ett PP som är något av det mest impotenta som skådats sen John Holmes sista, sönderknarkade lägringsförsök.
Jaja. Det är bara att ta nya tag. Tror att det kommer att gå jättebra i morgon, verkligen. Finns väl ingenting som tyder på en ny förnedring och sedan ett nackskott i Timrå. Näppelinäpps. Nu darrar dom nog, HV-spelarna. Hur ska dom kunna vinna sin måstematch i morgon?
Fy fan! Hockey är en skitsport!