-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
- Silly Season 2026-27 (5000)
- Apropå nånting... (188097)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Nu målas det upp olika teorier om varför han lämnar. Osämja i laget och organisationen, pengar, flytta till en större stad, NHL??, Frölunda!! m.m.
Jag tror att det varit klart sedan länge att han skulle flytta och att Nubben har ett finger med i det spelet naturligtvis. Sen vad spelare och GM säger i media är ju en helt annan sak. Hade han fått för "frugan" så hade det blivit Ryssland som alternativ till ES och det där med NHL var nog ett långskott och det visste han ju redan om.
Säger man upp lägenheten så tidigt som han gjorde så kan det ju bara betyda en sak... Riku lämnar och en ny "stjärna" kommer. Tack Riku för vad du gjort och lycka till som 2:a eller 3:e center i VF.
Nu får vi nollställa oss igen precis som innan Hahl kom för 2 år sedan.
In med en ny center och backar - sparka liv i Jonte, ta hit Pesonen - Pyörälä som center, inte alls tokigt - Ta Jonas Nordqvist från VF som ersättare till Regin... Come on - Nu kör vi...