1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614783 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1043426

Sv: Vad är fel, är det fel i Timrå IK?
JimmyH: Ekonomi och framgång går hand i hand i dagens sportvärld. Även om något lag alltid kan skrälla någon säsong.

Personligen är jag rädd för att det kanske inte är så lätt att hitta duktiga backar och centrar för närvarande... Dessutom i den konkurrens situation som råder!

*** Vad gäller ekonomi, förresten. När en spelare blir långtidsskadad likt Jonte Hedström hur ser försäkringarna ut då, slipper arbetsgivaren (Timrå IK) betala ut lön för honom under den tiden? Går Försäkringskassan och/eller något försäkringsbolag in? I så fall måste ju Timrå ha sparat en massa pengar föregående säsong. ***

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.