-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
- Apropå nånting... (188100)
- Silly Season 2026-27 (5014)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Vad vill publiken/sponsorer se?
Ett vinnande lag som innehåller ett visst antal profiler, ni vet det man går och kollar på för att få se högklassig hockey med inslag av individuell skicklighet. Det kostar ju trots allt en del att gå och kolla så man vill ju inte se sitt lag halka efter i sin målsättning att tillhöra toppskiktet i Sverige.
Timrå behöver minst en rutinerad och meriterad center, that´s it. Sen om det blir en ny Krykov eller nån amerikan spelar ingen roll.
Årets ES kommer att delas upp mellan de som satsar och de som satsar mindre. De som satsar kommer att ha de bästa publiksiffrorna och de har ju även de bästa arenorna. Topp 4 i Sverige kommer att ta steget in i en ny liga hur den än ser ut och då blir ES som allsvenskan är idag. Utan den attraktionskraft som finns idag. Ett lag som LHC vill nog inte diskutera lönetak idag verkar det som(4,8 mille för sex månaders spel)
Frågan är hur Timrå ska hantera detta för nu börjar det brinna i knutarna.
Kan dom över huvud taget gå med i det racet även om en ny arena byggs?
Hur kommer framtiden att se ut för Svensk ishockey och framför allt hur blir det med norrlandshockeyn.
Jag är allt lite orolig jag....