1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614798 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1057882

Sv: Nordisk Hockeyliga
T T: Jag håller med Thomas Johansson. De lag som vill bryta sig ut och skapa en ny liga ska göra det så snabbt som möjligt. Det är ändå Elitserien och svensk hockey som är intressant. Inte tusan kommer hallarna att fyllas bara för att finskt topplag kommer på besök. Jag har svårt att se att medelsvensson skulle gå och kolla på ett finskt lag då det inte finns publikintresse för att fylla hallarna då Södertälje kommer på besök.

För Timrås del så blir det ju perfekt om de fyra största klubbarna försvinner. Då kommer vi ju att kunna kriga om SM-guld varje säsong. Det är bara att plocka upp Björklöven, Leksand och Malmö + någon uppstickare så har vi en schysst serie. Kan hända att vi inte får se de bästa spelarna i Elitserien i ett sådant scenario men jag skulle ändå gå och se på Timrå.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.