1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614798 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1057889

Sv: Nordisk Hockeyliga
spud: Det vore väl ytterst dumt om Modo hade sånt storhetsvansinne. I ett nafs tappar Modo alla sina naturliga (derby)konkurrenter som Timrå, Björklöven, Luleå och Skellefteå. Elitserien kommer fortfarande att vara sveriges högsta liga även om några lag försvinner. Om Modo åker till sibirien, långtbortistan eller polen skiter jag fullständigt i.

Jag ser gärna att Timrå fortsätter att spela om SM-guld. För att tävla om någon slags nordisk eller europeisk titel ser jag som omöjligt. Att lilla klena Övik skulle kunna ta upp kampen mot Olje-oligarkerna är löjeväckande. Rent krasst är det ju bara Malmö, Göteborg och Stockholm som skulle kunna ha lag i en sån liga för att representera sverige. Alla andra har dessutom för små arenor.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.