-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 12
- Silly Season 2026-27 (4925)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
"Bagarn" tar en förstecenterposition i vilket ES_lag som hellst, utom möjligen Frölunda, Färjestad och HV. I de lagen skulle han normalt spela andrecenter. Eller hör vad Bengt-Åke säger. Många påstår att han är enbart defensivt inriktad. Vilket är helt fel. Han är skitbra framåt.
"Lill-Bagarn" gjorde en lysande säsong i fjol, men fick precis som sin äldre bror ta ett tungt ansvar bakåt. Vilket hämmade hans offensiva kvaliteter.
Han kommer att bli ändå bättre i år. Han kommer säkerligen även han att platsa i Bengt-Åkes tredje-fjärdefemma.
"Jonte" är ruggigt rutinerad och ser verkligen fram emot att på heltid få pröva lite nya positioner. Om han spelar i första eller andrafemman har nog inte så stor betydelse. Han har dessutom till o från spelat center i alla möjliga sammanhang. Han är väl inte så bra på själva tekningen, men det kan tränas upp. Han kommer med sin rutin att bli oumbärlig för laget.
Den nya killen från Tälje är handplockad utav hans förre tränare och vad han visat på försäsongen säger väl en del.
Tror själv på plats 4 i tabellen när serien är slutspelad.