-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4943)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Wandell är en chansning givetvis. Men en väl scoutad sådan. Per Nygårds har fullständig koll och pejl på läget vad beträffar hans kapacitet. Och som jag skrev i ett tidigare inlägg. Får han bara undslippa skador så kommer han göra sin bästa säsong någonsin. Miljön att studsa tillbaka till världstoppen på kan inte bli bättre än i Timrå. Här finns en hord utav andra spelare i likvärdig ålder och som kommit med stukat självförtroende och fått en nystart. Han blir väl omhändertagen utav grabbarna och säger själv att formligen stortrivs i organisationen och allt runt omkring den relativt korta tiden till trots. Oh det är också anledningen till varför han inte valt att åka tillbaka till Dallas.
Wandell är kanske inte fullt lika tekniskt elegant eller besitter de egenskaperna som Regin hade att kunna "trä in" pucken ur omöjliga vinklar på ett snitsigt sätt.
Men han har definitivt samma driv i skridskoåkningen och är en väldigt explosiv hockeyspelare som kan åka ifrån ett motståndarförsvar och på ren viljekraft avgöra tuffa täta matcher som står och väger. Han är heller inte rädd för att få lite skit under naglarna och är beredd att gå den hårda skolan och ta kampen i sarghörnen och komma rättvänd ur situationerna med pucken i behåll.
Så i nuläget finns ingenting att oroa sig för enligt min mening. Men jag lämnar en dörr öppen och ber att få återkomma ifall jag har käpprätt åt helvete fel. Men det tvivlar jag storligen på.