-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4943)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Då kanske det inte är en omöjlighet att Wandell att landar på dessa siffror han också. Men jag tycker absolut inte det är något krav vi kan ha eller skall sätta på karln. Jag tycker det är viktigare att man ser till helheten och inte enbart stirrar sig blind på poängproduktionen. Naturligtvis är den en väsentlig del i sammanhanget men jag bedömer spelarna efter vilken karaktär de har och vilken prägel de sätter på laget. För en spelare kan vara väldigt nyttug på många sätt och ha en framstående roll fastän poängskörden kanske är skral.
Gör Wandell 10 mål så är det bra, gör han 15 så är det väldigt bra och allting därutöver är mästerligt enligt mina kriterier.
Sedan återstår det ju att se om Wandell besitter en högre lägstanivå än vad Regin gjorde. Det finns det ju ingen som kan svara på i dagsläget. Jag både hoppas och tror att så är fallet.