-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4952)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Jag blickar framåt och försöker se möjligheterna istället för att titta i backspegeln. Det blir bäst så. Igår har passerat, idag är idag och imorgon är en annan dag.
Sedan kan jag väl också tycka att det är anmärkningsvärt att hockeyn fortfarande inte har infört obligatoriska läkarundersökningar inför en analkande övergång där spelaren måste "friskförklaras" för att bli spelklar precis som det förhåller sig inom fotbollen. Det vore ju det mest lönsamma och effektivaste sättet att förhindra merkostnader för svårläkt gammal skåpmat som spelarna ådragit sig under karriären.
Sedan tycker jag man skall tvinga in klausuler i kontrakten hos skadebenägna spelare att 5-10% av deras månatliga löner avsätts till en rehabiliteringspott. Pengar som det givetvis får tillbaka efter karriären ifall de inte nyttjas.
Klubbarna måste ta krafttag emot "svinnet". Agenter, spelare och tidigare arbetsgivare skall inte kunna "mörka" sin eller sina klienters hälsostatus.
Johnny Karlsson, Timrås förre läkare har många poänger på det här området. Nu fick han bära hundhuvudet för alla bristfälliga företeelser som blivit allmänt vedertaget i hockeykretsar. Naiviteten genomsyrar organisationerna och klubbarnas tänkande på många områden. Däribland detta!