1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614775 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1062038

Sv: Säsongstips 08/09
RTS: Här är mitt, men kommentarer.

1. Frölunda - Given guldfavorit med högklassiga nyförvärv.
2. Linköping - Vassa, trots tunga förluster.
3. HV 71 - Sämre än ifjol. Ändå ett topplag.
4. Färjestad - Inne i en generationsväxling, aningen svårbeömda.
5. Modo - Stark trupp med mycket rutin.
6. Timrå - Stor kapacitet. Hur fungerar Jonte som center?
7. Södertälje - Värvat bra, men passar Hyvönen i spelsystemet?
8. Skellefteå - Kämpar sig till sista slutspelsplatsen.
9. Djurgården - Hur hög klass håller Ridderwall?
10. Luleå - Får det tufft. Magkänslan säger att de slipper kvala.
11. Rögle - Kenny kommer att få dra ett tungt lass.
12. Brynäs - Knappast bättre i år. Allsvenskan nästa?


Finallagen är svåra att sia om, men jag tror i alla fall att Frölunda tar en av platserna. Linköping kan mycket väl ta den andra, men vinner troligen inte den här säsongen heller. Om man vill vinna SM-guld får man skaffa en stabilare målvakt än Hento.

För övrigt känns det som om det här kan bli året Timrå går hela vägen. Laget är tuffare denna säsong, och sådant kan vara ytterst betydelsefullt i ett slutspel.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.