NuMo: Nej Timrå IK kommer förbli Timrå IK, inga fler fusioner tack. Man behöver inte fippla med namn för att bli regionens lag (eftersom man redan är det).
Inlägg: 1066454
Svarskommentarer
Sv: Arenafrågan - bygga nytt eller stanna kvar?
dr-nix: Ni har ju bytt namn lika ofta som Modo bytt klubbmärke. En gång till spelar väl ingen roll?
Sv: Arenafrågan - bygga nytt eller stanna kvar?
dr-nix: Nej det är klart. Men ett tänkt scenario för en storstad som Sundsvall norrlandsmått mätt, är ju att man har ett eget elitlag i olika sporter. Det samma gäller säkert hockey. ett lag som staden identifierar sig med nästan uteslutande självklart med stadens namn i lagets namn.
Sundsvall verkar ju ha haft den visionen för inte så länge sedan i alla fall och när man lyckas så vill man väl ha en rejäl arena. En etablering av en storarena av den kaliber Timrå behöver i Sundsvall skulle ju kunna innebära hinder för Sundsvalls stolthet till hockeylag när de vill få sin givna position bekräftad i staden.
Men å andra sidan så kanske kommunerna ändå skall slå ihop och byta namn till Timrå, då faller ju alla bitar på plats.
Sundsvall verkar ju ha haft den visionen för inte så länge sedan i alla fall och när man lyckas så vill man väl ha en rejäl arena. En etablering av en storarena av den kaliber Timrå behöver i Sundsvall skulle ju kunna innebära hinder för Sundsvalls stolthet till hockeylag när de vill få sin givna position bekräftad i staden.
Men å andra sidan så kanske kommunerna ändå skall slå ihop och byta namn till Timrå, då faller ju alla bitar på plats.