1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614991 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1069861

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
Olle: Exakt. BP var otroligt bra i första perioden. Sedan har vi tur som inte släpper in fler mål. Boxen är på tok för liten, det blir för passivt och nolaskogsarna får göra lite som dom vill.

Svarskommentarer

Sv: Modo - Timrå IK 2008-10-02
Skarin: Sen en annan sak jag tycker mig ha märkt. Mitt påstående lyder så här: Inte bara har backe öppnat säsongen, i min mening, riktigt bra. Han har även blivit betydligt bättre med spelet runt kassen och med klubba. Däremot så har det märkts föga dom tre senaste matcherna då det inte finns ett uns av tilltro att släppa pucken till en spelare som persson som tamefan inte kan raka ut pucken ur egen zon om han så fick ställa upp ostört för en rejäl slägga bakom egen förlängda.

Jag påstår att backe har blivit bra med klubba! Ge honom nu ett par backar som på ett godtyckligt sätt kan förvalta en puck bakom egen kasse och snart kan vi börja se spelvändningar som varit Timrås signum i flera år nu. Det saknas iaf inte spelare som kan avsluta, det har årets målproduktion bevisat men vafan. Man måste ge sig själv en chans. Drar man ner forwards för att man inte litar på att egna backar kan slå ett andrapass ur egen zon, då stannar naturligtvis motståndarback på blå och vips så skapar man problem för sig själv. Persson behöver få förklarat för sig att man tog bort redline offside för ca 8-9 år sedan...

Sv: Silly Season 2026-27
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.

Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer