1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614802 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1074300

Sv: Klubbledningen måste rannsaka sig själva!
Laken och RockRoffe:

Sportchefen tar beslutet om att värva. Sedan att andra, tex Challe och Nygge, har hjälp till vid värvningar är ju inte så konstigt. Så fungerar det överallt. Att man tar hjälp av andra, alltså. Men slutgiltigt beslut åligger sportchefen.

Att Linkan inte har värvat just nu beror nog på att hans chef inte är villig att släppa mer pengar till spelartruppen.

Att pengar inte skakas loss beror på att skadeprognosen inte är tillräckligt mörk. Spelare sägs vara nära comeback.

Jag ser inga konstigheter i detta.

PS: En parantes: Jag uttryckte i min blogg missnöje mot värvningen av Dennis Persson när den gjordes. Jag gillade inte upplägget. DS.

Svarskommentarer


Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.