-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
- Silly Season 2026-27 (5005)
- Apropå nånting... (188097)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Det är som vanligt otur med skador och dessa lär ju slita isär hela säsongen som det ser ut just nu. Sen saknas det ju lite flyt med värvningarna. Mäkiaho såg till en början ut att bli lyckad, dom senaste 4 matcherna är han bara i vägen. Idag tänker jag inte skylla på någon Skogs, inte på någon Persson och inte ens på självaste backe men det är SÅ tydligt att det bara finns ett alternativ för att börja klättra i tabellen och det är att VÄRVA.
Det behövs en injektion i laget som kan visa vägen genom att fösöka komma först på puckarna ÄVEN fast det står 0-3. Mäkiaho hade kunnat vara den injektionen men han verkar vara mer intresserad av att hitta en 4:e femma där han långsamt kan låta sin karriär självdö istället för att smälla på den där extra gången. Jonte hade kunnat vara injektionen men han är mystiskt under isen och saknar all form av självförtroende för att resa sig. Fan till och med Sundh-Andersson-Axelsson hade kunnat vara den injektionen men dom står utvecklingsmässigt helt stilla just nu. Idag står två gallerbeprydda tonåringar och gruffar framför modos mål och åker på däng mot vuxna karlar och det är PINSAMT! Timrå IK's hjärta består just nu av två gallerjunisar som slåss med näbbar och klor trots att dom är långt ifrån färdigutvecklade som hockeyspelare medans stora killar som RJ och jonte avvaktande åker ifrån varje situation som kan leda till gruff. Fan ligger man under med 0-3 och gör en slät figur så ska man VILJA slåss, man skall vilja ändra matchbilden och det skall finnas någon sorts hunger, inte hängande huvuden.
Nä jag gör en tvärvändning mot vad jag tidigare sagt om Ward, plocka hit honom och lusläs inte de röda siffrorna kring summan han skall ha i löning. Får vi inte lite vilja i det här laget snart så spelar det ingen roll om vi snubblar över ett trött SAIK eller plockar pinnar mot SSK borta, vi måste kunna plocka poäng mot dom som faktiskt vill spela hockey också...