1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614830 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1087022

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
Olle: jag måste ha missat något, vad hände?!

Svarskommentarer

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
dr-nix: En frölundaspelare ställer sig framför mål när backe blockerat pucken, Moe trycker honom ifrån målet och får en handske i ansiktet. Moe sträcker ut händerna och tittar på Sjöberg som står 1 meter ifrån situationen och visar med kroppsspråket att det var "kamp om pucken" eller nåt sånt.

Vad jag menar är bara att om Moe slagit tillbaka så hade Sjöberg varit tvungen att plocka ut båda för Roughing. Det är en sån där situation som händer nån gång varje match. Men Sjöberg, som nu försöker hålla en stram regeltolkning, vad gäller hakningar och fasthållningar, missar att det finns 178 andra sorters förseelser som renderar i 2 minuter i utvisningsbåset...

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.