Inlägg: 1089205
Svarskommentarer
Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2008-11-18
Olle: Nu är det ju som så att Styf inte är tillbaka tills efter nästa uppehåll och dit är det ett bra tag. Sedan är Styf ingen stjärna. Han lär säkert göra mindre bra ifrån sig när han kommer tillbaka är jag rädd. Han har varit borta länge nu.
Men visst är det så att både han och Lehtonen behövs på isen.
Det är klart att det måste in en back. Men visst, Jonte och Mäkiaho har försvunnit och sedan vet vi inte hur mycket Pärssinen kommer spela. Att lägga till är ju om vi åker på någon skada, sedan blir väl MPS och Lander borta ett tag på J-VM (dessutom Seb).
Sedan har vi Skogs. Vad har vi honom till?
Men visst är det så att både han och Lehtonen behövs på isen.
Det är klart att det måste in en back. Men visst, Jonte och Mäkiaho har försvunnit och sedan vet vi inte hur mycket Pärssinen kommer spela. Att lägga till är ju om vi åker på någon skada, sedan blir väl MPS och Lander borta ett tag på J-VM (dessutom Seb).
Sedan har vi Skogs. Vad har vi honom till?
En spelare som Skogs tycker jag har potential i PP men som man ställer upp idag så går man miste om detta. När han väl får skjuta från blå så tycker jag att han letar riktigt smarta avslut. Jämför detta med Lotvonen som inte kan skjuta direktskott och behöver 2 sekunder för att lägga upp pucken och avlossa ett höstlöv till dragskott i magen på målvakten. Ok att vi inte har så många offensivt duktiga backar men vi har Lehtonen och han är kanske den bästa offensiva backen i elitserien...det räcker långt. Styf och Skogs kan också skjuta vettigt, använd den senare smartare.