1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614852 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1090545

Sv: Apropå nånting...
Per HApps: Det som är än ful är örn-emblemet är dock den "nya" klubbskölden med tallarna. Titta bara på loggan till vänster här på sidan så förstår du vad jag menar.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...

Ambroo:
Du nämner den nya klubbskölden. Om man kikar på talloggan till vänster så kan man se att stammen är smalare nedanför den första grenverket än ovanför den samma, och det gäller båda träden.

Om man sedan kikar på ett pin som jag tror ligger bakom det nya märket så kan man se att man missade i målningen innan det bränndes och emaljerades.

http://www.tikare.se/historia/bilder/tallar.gif

Troligtvis skall stammen vara grövre under grenverket.


Sv: Apropå nånting...
Det som är än fulARE...

Sv: Silly Season 2026-27
Jag har alltid gillat Hartman och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer ... | Läs mer