Joakim Eriksson, lagkapten i LHC, är en skönt ödmjuk rackare. Så här säger han i Corren:
"– Det som känns retligt är att vi verkligen hade chansen att rycka i toppen. En sak om vi förlorat mot ett bra Färjestad, Frölunda eller så. Nu låg matchen där framför oss . . . men vi tog den inte."
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
"– Det som känns retligt är att vi verkligen hade chansen att rycka i toppen. En sak om vi förlorat mot ett bra Färjestad, Frölunda eller så. Nu låg matchen där framför oss . . . men vi tog den inte."