1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614820 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1094261

Sv: Silly season 08/09
Mappe: Enda anledningen som jag ser det till att värva Wahlberg är om han ingår i nästa års planering som ev andra/tredjecenter. Att skriva 6 månaderskontrakt med honom känns meningslöst då det inte är på centersidan vi brister just nu.

Svarskommentarer

Sv: Silly season 08/09

Frella: Naturligtvis skulle Wahlberg ingå i en långsiktig satsning om man knyter honom till sig. Han är 31år gammal och knappast intresserad utav att flacka omkring hur mkt som helst sporadiskt. Signar man Wahlberg nu så bör kontraktet vara på minst 2år helst 3.

Det är möjligt att behovet är större på backsidan. Men Wahlberg är en karatärsspelare som skulle färga in bra i Timrå IK. Och när sådana ploppar upp på marknaden så bör man se om sitt hus och rusta i förebyggande syfte. Annars signar någon annan klubb godbitarna istället.

Ni anser alltså att det var okej att värva hit Håkan Bogg men helt åt helvete att plocka upp Mikael Wahlberg.

Damn it!


Sv: Silly season 08/09
Frella: Precis! Skall det värvas en center skall det vara en solklar förstalajnare!

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.