1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1100398

Sv: Apropå nånting...
glenninski:

I USA/Kanada har man en annan inställning än i Svedala, där ger man järnet alltid, det är den transatlantiska mentaliteten. Det är den jag vill få in i Timrå IK...Den hade Sanny Lindström.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
The Fat Bastard: Jag håller med dig fullständigt att transatlanter har en härlig fighterinstinkt i blodet. Det mitt inlägg riktade sig emot var att det låter på en del (du är bara en av många) som att det ska räcka med att man har ett amerikanskt eller kanadensiskt pass och att man spelar hockey för att man ska kunna kliva in i vilket elitserielag som helst. I tre av dina fyra senaste inlägg skrev du att du ville ha en kanadensare. Hade du skrivit ett namn på en spelare istället så hade jag inte reagerat speciellt mycket. Då hade dina inlägg fått vara okommenterade från min sida.

Det jag i sak opponerar mig emot är den syn på att spelare från andra sidan Atlanten som spelat minst en match i AHL per automatik ska gå in och höja kvaliteten i ett elitserielag. Så enkelt har jag svårt att tro att det är. I så fall överskattar man i min mening nordamerikansk farmarlagshockey och underskattar skillnaderna mellan att spela i Nordamerika och Europa. En rejäl scoutning krävs nog för att en nordamerikansk spelare ska kunna gå in och bidra på direkten. Det har vi ju själva fått erfara tidigare. Mucket cred ska definitivt gå till de klubbar som idag har nordamerikanska spelare som verkligen bidrar och håller bra elitserieklass.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.