1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614819 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1100685

Sv: Apropå nånting...
Titta på Luleå som jobbar stenhårt i varje match, 3 st bra defensiva backar i Sandström, Obsut och Phillip. Irrationella forwards som blommat ut ytterligare denna säsong, Harju, Omark, Bartecko,Chabada mfl. Dessutom så har de hårt arbetande utfyllnadsspelare. En skaplig målvakt och att alla fem på banan försvarar samt anfaller.
Det är väl konstigt att Timrå inte kan jobba hårt i varje match.
Vad beror det på?

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Kom att tänka på Lule, för två månader sedan så läg de på jumboplats nu ligger de tvåa i tabellen med samma poäng som ettan.

De tog hit Lubos Bartecko tidigare än vad de tänkte från början, han lirar på artistkontrakt, så om de hamnar i final så hinner de bli av med honom under serien, eller också blir det väldigt dyrt för dem.

Det kan vara farligt ibland att handla i desperation.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.