1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614826 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1104550

Sv: Silly Season 09/10
maskot: 8 miljoner? Nu gör väl du precis som journalisterna och gör en ekomoms uträkning. Svårt att räkna in pengar som Jonte skulle ha fått i lön om han stannat. De har ju aldrig betalats ut och finns således inte. Det enda man fått är väl de $100,000 eller vad det pratades om som det kostade CSKA att lösa Jonte från kontraktet.

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 09/10
glenninski: När vi pratar pengar är väl just ekonomiska uträkningar det mest vedertagna i sammanhanget? Tror du inte dessa pengar fanns i Timrås Budget ? vad händer med en organisations vinst om en utgiftspost tas bort och omsättning är detsamma och och ingen utgiftspost tillkommer. Kontraktet som löstes var på cirka 8 miljoner inkluderat både löner och annat kontrakt tekniskt. Detta enligt en källa inom Timrås organisation även innersta kretsen om du förstår. Jag är inte ekonom kan tilläggas =)

Sv: Silly Season 09/10
glenninski: Vad är det för skitsnack? klart som faan att dom pengarna finns.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.