1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1106668

Sv: Konstruktiva förslag!
The great one: Sen är det kanske inte just speltiden som är problemet för Pääjärvi även fast det låter så i media. Mårts sa en intressant sak om kanadas lagbygge och upplägg i J-VM, att dom i högre utsträckning tränas att vinna istället för att dom tränas att spela korrekt i alla lägen.

Pääjärvi är onekligen en stor talang men varför skulle han vilja harva i 4:e femman i ett bottenlag i elitserien när han lika gärna kan spendera sina få sista år av juniorutveckling i en stark förening som spelar bra hockey? Han sticker ju ändå över atlanten om något år, det är väl inte speciellt märkvärdigt att han tänker på sin egen utveckling?

Svarskommentarer

Sv: Konstruktiva förslag!
Olle: Vi får inte glömma den ack så viktiga detaljen att Timrå har som målsättning att vinna SM-guld nästa år. Allt enligt den långsiktiga målbild föreningen satt upp. Det måste locka MPS något oerhört.

Sv: Konstruktiva förslag!
Olle: Vil minnas att det var så Johan Ryno, Mini Magic och några andra tänkte också. Det är ju inte direkt så att MPS går in i första eller andra linan i VF - Eller?

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.