-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
- Silly Season 2026-27 (4977)
- Apropå nånting... (188096)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Jag vet inte och det tror jag inte du gör heller hur Timrås sportorganisation fungerar i dagsläget men jag vet att Nubbens goda rykte kan han tacka Juha Hautamaa och Timo Peltomaa för. Det var grunden eller starten för hans väl utbredda kontaktnät speciellt i Finland vilket ledde till Timrås framgångar fram till i dag. Gunnar Svensson halkade in i det nätverket tack vare Z:a bl a.
Man ska nog tänka sig för innan man kallar nån för okvalificerad nolla när man inte vet hur det egentligen ligger till. Att lära sig kontraktsformuleringar är väl ingen match frågan är ju bara vilken summa som får stå på kontraktet.
Vad man kan misstänka är att Nubbens värvningar av Hahl, Pärssinen, Jonte, Manderville, Pyörälä, Tenkrat, Hynning mf l kanske blev en lite för dyr affär för Timrå och det ser vi konsekvenserna av nu. Månadslöner och framför allt sign on bonusar kostar. Jag tror att ex vis Pyöräläs sign on bonus var ca 40 -60 000 euro.
Nog hade man velat haft ett mer etablerat namn på sportchef än Linkan för han var ju typ siste man att bli tillfrågad...
Betalar man bra så får man bra spelare oavsett vad sportchefen heter.
Kanske dags att börja utnyttja Koskinen, Jindrich och Manderville för scouting.
Agenter med lediga mindre bra spelare hör alltid av sig. Agenter med bra spelare måste man nog kontakta själv tror jag. jag tror och hoppas att det pågår ett arbete med att förlänga samt värva men det vet bara sportorganisationen i Timrå IK.
Lite info från klubben om läget vore ju inte helt fel men inte ens ST och Dagbladet verkar vara intresserade av att fråga!!