Inlägg: 1117142
Svarskommentarer
Sv: Silly Season 09/10
Bragd-Birger: Bagarn lär nog få Andreas Falks roll som tredjecenter i HV. Han är för svag offensivt för att ta någon annan roll som det känns. Han är väl på papperet tredjecenter även här även om den nytta han gör på isen gärna gör att man håller honom jävligt högt.
Å andra sidan - spelare av hans kaliber och kvaliteter (hjärtat framför allt) - är svåra att hitta. Ur dagens trupp är givetvis Sonny ett riktigt bra alternativ. Men blir han billigare? Knappast. Blir han bättre? Möjligen. Han har offensiva kvaliteter som - med endast ett par matchers bedömning - motiverar en andrecenterroll. Den positionen har Bagarn totalt sett under säsongen inte presterat för.