1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614827 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1123164

Sv: Apropå nånting...

mikenomad:

Likaså kan man högakta Wikegård för diverse egenskaper. Speciellt hans gambleregenskap som varit bland de vassaste senaste decenniumen.

Men tränarmeriter, tja...I Väsby var han assisterande. I Boden blev han degraderad till assisterande. Det funkar ju inte om inte någon styr upp adhd-funktionerna.

Alltså han kan vara ett utmärkt bollplank och en matchvinnare om någon annan är med och drar i trådarna och håller in hästarna.

Att vara meriterad tränare i dagens hockey innebär något helt annat. Det ligger lika mycket på det emotionella som det psykologiska planet. Man måste kunna människorna och jobbar med dem lika mycket som man förankrar sin hockeyideologi. Modernt ledarskap där man också måste tåla mycket psykisk stress. Ja, nästan allting som Wikegård inte är.


Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.