1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614823 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1125491

Sv: Arenafrågan - bygga nytt eller stanna kvar?
JimmyH: "undsvall kommer inte att räcka till i längden heller. Det är krafter som är bra mycket större än Timrå IK och Timrå Kommun som ligger bakom det där."

Vilken "längd" pratar du om?

Sundsvall/Timrå har potential att räcka alldeles utmärkt även i längden, så vida inte regionen avbefolkas helt (och varför skulle den det?). I så fall är det väl värre för mindre städer som Karlstad, Övik, Skellefteå, Luleå, Leksand osv. Det är ställen som varken är särskilt starka ekonomiskt eller har stort publikunderlag men som ändå knappast kommer försvinna från elithockeyn framöver. Karlstad är ju en mindre stad än Sundsvall – varför skulle inte Sundsvall/Timrå kunna duga då? Skulle det i längden vara viktigast med region, pengar och folkmängd skulle storstadslagen sedan länge varit vida överlägsna. Det har vi väl ändå inte sett?

Svarskommentarer

Sv: Arenafrågan - bygga nytt eller stanna kvar?
Rättelse: Sundsvall

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.