Inlägg: 1130965
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
Blizzard: känns bra att ha två målvakter i bra form inför slutspelet (för visst blir det väl slutspel? )
"Gästernas målvakt Magnus Åkerlund var fenomenal i målet. Han stoppade 44 av 45 skott och Löven-spelarna lär drömma mardrömmar om 22-åringen som är på lån från Timrå.
Han har för övrigt ett fenomenalt facit i Sundsvall.
I de två första matcherna höll han nollan och mot Björklöven släppte han alltså bra in en puck, vilket innebär att den totala räddningsprocenten landar på 99,02 på tre matcher"