1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614851 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1133450

Sv: Kvartsfinal 1
Det är skillnad på krönikörer.
Det här är dagens Wennerholm:

"Jag tror enda laget som kan skrälla är slutspelslagens jumbo Timrå – topplagens skräck."

Svarskommentarer

Sv: Kvartsfinal 1
Vi fortsätter med Wennerholm eftersom han var mer positiv. :)

"Ingen vill möta Timrå
Det är de andra också.

Av den enkla anledningen att alla topplag vill undvika oförutsägbara Timrå, trots att medelpadingarna ligger sist av de åtta slutspelslagen och inte kan bli bättre än sjua om de slår Luleå i sista omgången.

Timrå är elitseriens jättedödare. De har plusstatistik mot både serietvåan Linköping, trean Frölunda och fyran HV 71.

Det är bara Färjestad som har plussiffror mot Timrå – 4–1 i matcher. Å andra sidan fick de storstryk i senaste mötet för bara

fyra veckor sedan, då Timrå krossade

värmlänningarna med 6–0 hemma.

Nej, Timrå är den tickande bomb alla vill slippa i en kvartsfinal.

Ser sluttabellen ut som idag kommer även serietvåan Linköping att välja bort Timrå och i stället ta sexan Skellefteå."

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.