-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
- Silly Season 2026-27 (4969)
- Apropå nånting... (188096)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
MEN! En viktig men väldigt tråkig detalj är att vi efter att ha gjort ett mål allt som oftast drar på oss utvisningar eller släpper in mål strax efter. Det har hänt 119 gånger tidigare. Fan! Så jäkla olyckligt och onödigt.
Målvakten då? Backe uppträder kantigt, okontrollerat och är för långsam helt enkelt. Han hade dessutom en del tur, detta trots att HV inte ens skapade hälften så mycket som igår. Det är för segt och osäkert och för få tokräddningar.
Sedan tycker jag det är lite märkligt att Challe väljer målvakt så långt innan till båda dessa två matcher. Att han bestämmer att Åke skulle stå i matchen igår är väl inte så konstigt, men varför bestämma målvakt till kvällens match så långt i förväg? Tyckte mig höra att så var fallet nämligen. Vidare tror jag Challe väljer Backe på lördag.
Som sagt, en tung förlust men jag är nöjd med spelet. Tycker Wandell gör sin klart bästa match detta slutspel. Det gör även Tenkrat. Hynning hade det lite jobbigare. Pyörälä har det fortsatt ganska så tungt. Hundarna bra men inte bäst denna gång. Det var min kedja, ja och Ambroos då.
Ser fram emot lördagen nu så in i hell. Det här ska vi fixa, men får vi ingen utdelning i första perioden väger det över till de blå.
Gud vad jag ogillar Håve, på alla sätt och vis!
Come on, nu jävlar kör vi!!!