-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 12
- Silly Season 2026-27 (4919)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Jag är också rädd om Timrå IK, jag vill inte att klubben ska åka ur Elitserien på grund av någon sorts moralproblem hos vissa supportrar och hos vissa politiker i kommunen. Om det krävs att Timrå spelar sina hemmamatcher någon annanstans för att överleva, för att växa, för att vinna - så är jag för det.
Men du kanske hade tyckt det varit mer ärorikt och att alla kunde ha stått med rak rygg när Timrå åker ut serien inom 10 år, än att kanske fira ett SM-guld inom samma tidsperiod i en ny hall som råkar ligga i en annan kommun?
Jag gillar Timrå IK. Jag gillar inte Timrå Kommun. Visst, det sticker väl kanske lite i allas ögon att Timrå Kommun inte är ett enda skit utan Timrå IK, men det hindrar iaf inte mig i att värna om vår klubbs bästa.