1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1150432

Sv: Apropå nånting...
Poffa: Alkolås på bilen när han får igen körkortet känns ganska självklart plus kanske föreläsa i skolan om alkohålens faror så att säga.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
ChriZt3r:

Frågar du mig borde man inte få tillbaks Körkortet när man kör packad. Möjligtvis att man skall få ta ett nytt efter si så där 5 - 6 år, då är Alkolås att föreslå. Så länge det inte finns alkolås i bilarna är det sunt förnuft och ett bra omdöme som borde få bestämma om man sätter sig i bil när man är berusad.

Sv: Apropå nånting...

ChriZt3r: Alkolås borde vara lagstadgat för alla, inte bara för de som redan åkt dit. Det borde till och med vara subventionerat från staten, då det skulle vara den optimala satsningen mot nolltollerans i trafiken.

Men istället sätter man upp plåtpoliser.


Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.