1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614786 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1150581

Sv: Apropå nånting...
Poffa: Alkolås är diskriminerande mot den som inte dricker tycker jag i alla fall. Jag gillar Trocadero.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Johan J: Håller med Poffa, j-a trams! På samma nivå som att det skulle vara intigritetskränkande med kameror i taxi, tack o lov drevs ju det igenom till slut men det krävdes mer el mindre ett mord. Undrar hur många till som ska behöva sätta livet till för att såna som du inte ska behöva bli kränkta? Själv blir jag "kränkt" varje dag jag går till mitt jobb som taxichaufför då alkolås är en självklarhet i taxibilarna.

Sv: Apropå nånting...

Johan J: Diskriminerande?! Låt mig gissa, du skulle känna dig kränkt om du tvingades använda alkolås. Det är inne just nu att känna sig kränkt.

Om alla tvingas använda alkolås, hur skulle det vara diskriminerande? Och vad är problemet? Om du aldrig druckit alkohol så lär du lyckas starta bilen varenda gång. Och du kan räkna med att de du möter i trafiken till 99,9% är nyktra. Ungefär 200 färre döda i trafiken varje år, tusentals färre skadade och lägre kostnade för vården.

Men det är klart, sånt ska nog få stå åt sidan för att det är diskriminerande mot den som inte dricker. TRAMS!


Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.