1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614803 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1150645

Sv: Apropå nånting...
diffe: Tja, håller inte alls med dig. Vi värderar uppenbarligen egenskaper olika. Jag tror att om TIK har en ambition att etablera sig på den övre halvan så krävs kontinuitet i spelartruppen, några starka namn att bygga laget kring. Sanny är exakt ett sådant namn. Hur kul jag än tycker det är med spektakulära finska/tjeckiska/kanadensiska stjärnvärvningar så tror jag inte 1-2 års "dopningar" med olika sådana spelare i slutändan är vägen till framgång. Observera att jag inte alls har något emot Lello utan precis som du tycker han besitter väldigt fina hockeyegenskaper. Jag ser som sagt gärna även han i nästa säsongs trupp. Jag bara redogör för hur jag resonerar om valet står mellan honom och Sanny....

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.