Tvåtallar: Är det sannolikt att de sportsliga värderingarna är värt vatten om man diskuterar ett lönetak? Som jag ser det är den enda möjligheten till ett lönetak att det blir en rejäl ekonomisk kris inom svensk hockey. Den kan komma under nästa säsong, men just nu tyder ingenting på det. I NHL har de stor konkurrens från andra sporter och hockeyn är inte vinnare på det. I Sverige är hockey en av de två sporter som engagerar i större utsträckning. Kanske den allra största idrotten (AB får väl göra nån webbomröstning)..
Jag tycker att Timrå skall kunna vara med och dansa med de större klubbarna utan lönetak. Vi får spotta i nävarna och vara med och bidra allihop. Hojta till när den nya arenan skall byggas. Jag tar med hammare!
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
Den kan komma under nästa säsong, men just nu tyder ingenting på det.
I NHL har de stor konkurrens från andra sporter och hockeyn är inte vinnare på det. I Sverige är hockey en av de två sporter som engagerar i större utsträckning. Kanske den allra största idrotten (AB får väl göra nån webbomröstning)..
Jag tycker att Timrå skall kunna vara med och dansa med de större klubbarna utan lönetak. Vi får spotta i nävarna och vara med och bidra allihop. Hojta till när den nya arenan skall byggas. Jag tar med hammare!