Inlägg: 1152839
Svarskommentarer
Sv: Sanny till FBK
Tvåtallar: Det finns ju alltid sätt att komma runt lönetaken, som exempelvis Zätas och Franzéns långa kontrakt med Red Wings eller att spelaren får ut en stor del av lönen som signing bonus.
Lönetak är en sådan förändring.
Det skulle vara spännande med en omröstning här på HS om vilka som är för och emot införande av lönetak.
Och mera sportsligt utjämnade regler som i NHL