Inlägg: 1152844
Svarskommentarer
Sv: Sanny till FBK
The great one: Allt handlar ju om vilken valuta man får för sina pengar. Vi vet fortfarande inte om "TIK kör snål-varianten" förrän truppen är spikad. Man erbjöd Sanny ett bra kontrakt, han går ändå till FBK. På vilket sätt är Timrå snåla för det?
Vi har haft en hel del dökött i laget som varit långt ifrån billigt, med dessa spelare borta finns det goda förhoppningar om att vi kan få ett minst lika slagkraftigt lag för mindre pengar.
Vi har haft en hel del dökött i laget som varit långt ifrån billigt, med dessa spelare borta finns det goda förhoppningar om att vi kan få ett minst lika slagkraftigt lag för mindre pengar.
Vi skulle behövt haft klart med en ny arena i s-vall. Samtidigt ha kunnat presentera en satsning mot guldet. Då hade Sanny lätt skrivit på. Tror faktiskt inte det var cashen som avgjorde i slutändan.
Men TIK kör snål-varianten, vilket kanske kan vara rätt klokt också. Bara man räknar med och inser att det blir svårare med sponsorer samt att sälja säsongskort om man inte har några heta profiler på ingång.